Helgen i korthet

I fredags åkte vi direkt ut till Rydebäck & svärföräldrarna. Det vankades grillat & fotboll.

Pidda hade marinerat några köttbitar i öl & svärmor hade marinerat på vanligt vis. Då jag inte är någon större ölfantast så föll inte Piddas bit mig riktigt i smaken.

Men allt annat var mycket smaskigt.

 

Efter det så var det dags för Djurgården-MFF. Det var ju frid & fröjd tills Pa Dembo började jonglera & trixa med bollen & sen avslutar med att ta med handen UTANFÖR straffområdet. Så ett rött kort till den dumme saten. Men tur var nog det tror jag för Tommy Vaiho som är andra-målvakt var så jävla bra. Bara otur att han släppte in Malmös mål i de sista minutrarna.

 

Just det, svärföräldrarna är nytillkomna läsare till denna blogg så välkomna =)

 

I lördags gjorde jag inte många knop. Hade sovit så dåligt på natten så jag var fruktansvärt trött. Så jag tvättade bara lite & plockade undan smått skit.  Sen åkte jag till City Gross för att handla middagsmat. Det blev lövbiff med trasig rösti och chilibea. Det gick inte så bra att vända röstin för jag använde ett dåligt stekjärn så därför gick den i sönder. Men men den skulle ju bara ner i magen så det var inte hela världen ;)

 

 

Igår städade jag & gjorde hemmet lite anständigt =) Sen var vi på kalas hos pappa & Anne för att fira Jannica. Hon fyller 23 imorgon. Det bjöds på en riktigt söndagsmiddag. Helstekt kycklig med potatis, blomkål & sås. Och gele & ättiksgurka.  Så jävla gott! Jag tog 2 gånger men hade nog tusan kunnat ta 1 gång till =)

 

Sen åkte vi hem & avslutade kvällen med Mästarnas Mästare & lite Big Brother. Och jävlar vad dåligt jag sov i natt. Men nu sitter man på jobbet & känner mej piggare faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback