Helgen

I fredags hämtade Pidda mig efter jobb (han var ledig) och körde hem mej.Han överlämnade även en flaska vin som jag bett honom köpa. Sen åkte han vidare till Mackan som han för övrigt varit hos sen torsdagen. De hade nån satans Star Wars maraton.

Jag väntade med spänning på Lets Dance. När klockan slog 20 satt jag klistrad vi tv:n med mitt vin. Anlednngen till denna psykos var ju Rabih! Tycker ju att han är otroligt söt ;)

I lördags bestämde jag mig för att promenera till pappas nya hus eller radhus är det ju. Jag var typ 100 på var det låg men när jag kom fram så visade sig att jag skulle gå 1,1 km till :/ Och ni som bor i HBG vet ju att i lördags så var det ju inte det mildaste vädret. Minusgrader + blåst är väl inte så trevligt väder. Dessutom så är ju min fot inte helt ok än så jag kan ju inte gå megasnabbt plus att det var massa snö på de gatorna jag gick i. Men iallafall så var det bara att fortsätta gå. När jag väl kom fram så var benen som 2 isklumpar. Hade ju inte långkallingar eller så eftersom jag inte trodde att det skulle vara så långt. Inte så konstigt att näsan rinner som ett jävla vattenfall nu :(
Väl i huset så satt jag mest & tittade på pappa och Jesper när de slet. Himla underhållande. Men jag kunde ju inte hjälpa till med något eftersom det ska bli någorlunda proffesionellt gjort. Pappa frågade om jag kunde skjutsa dem senare på kvällen till deras kompisar och det kunde jag såklart. Så pappa körde hem sig själv och jag tog deras bil för att komma tillbaka en timme senare för att hämta dem. När jag kom dit & väntade i bilen så såg jag Matildas kille, har aldrig sett honom innan ;) Så sen när jag ställde pappas bil igen efter att ha kört dem så gick jag in och lämnade nyckeln och hälsade på pågvaskern. Artig pojk, tog i hand och allt :)

Egentligen skulle vi hem till Nille och dricka lite vin och öl men jag kunde inte sluta frysa + att jag hade ont i hela kroppen och en jävla hosta så vi stannade hemma och spelade Buzz istället. Trevligt det oxå.

I söndags kände jag mej fortfarande seg & hängig så jag låg i sängen under täcket med massa kläder på. Hade ingen feber konstigt nog. Pidda lagade lasagne som vi gjorde matlådor på. Sen rullade jag 63 st köttbullar som jag frös in. Perfekt att plocka fram när man inte pallar laga mat. Sen lagade jag även kvällens middag, ört  & vitlöksmarinerad fläskytterfilé med klyftpotatis och rödvinssås. Gott som fan blev det.
Sen var det ju dags för en efterlängtad premiär "En annan del av Köping", lätt det bästa programmet som finns =)
Gick och la mig i hyffsad tid men jag kunde fan inte somna. Vände och vred mej hela natten. Dels var det hostan och dels så kunde jag knappt andas med denna förkylning. Så imorse var jag lagom pigg :(

Det var min helg det....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback