Köttfärssås

På vårt jobb är det ganska lustigt för de flesta gånger jag har med spagetti & köttfärssås så har nån annan också med det. Inte idag dock men ändå ;)
Men iallafall så har vi diskuterat hur vi gör köttfärssås. Och jag gör ALDRIG på samma sätt nästan.

Nu ska jag berätta hur jag gjorde igår.

Först finhackade jag en gul lök, som är så himla roligt nu när vi har nya knivar :) Sen stekte jag löken med olja och lite smör. När löken var genomskinlig så kastade jag i färsen. Och då när den är rå så ska man krydda, den tar åt sig mer av smaken då har jag hört ;) Iallafall så kryddade jag med chili-krydda, svartpeppar, paprikapulver och vitlökspulver som jag fyndat på LIDL. Sen när färsen var genomstekt så slänge jag i en burk champinjoner, ketchup,creme fraiche, soja och lite grönsaksfond. Sen fick det puttra ett tag och sen var det klart.

Detta var ett av "recepten" på min köttfärssås =)

Hur gör ni??


Kommentarer
Postat av: Danny

Bryn köttfärsen,hutta i hackad lök,vitlöksklyftor,vitlökskrydda och lite grillkrydda.Ös på ketchup.Sen på med lite vatten.Lite mer ketchup och sen i med en näve delade oliver med pimento.Lägg gärna lite oregano på köttfärsen.Spaggettin får man god smak på om man huttar ner lite vitlöksklyftor och lite olivolja under uppkoknigen.

2010-04-12 @ 09:14:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback