Helgen som var

Torsdagkvällen spenderades ute hos svärföräldrarna i Rydebäck med grillat & annat mys. Svärmor blev lite slirig o rolig så det var himla trevligt. Sen sov vi över där. Sov inte så himla bra, vaknade mitt i natten av att hunden spydde & sen hade jag svårt att somna om.

På fredagsförmiddagen åkte vi hem och NIna kom förbi med flyttbilen och hämtade min gamla cykel & vår gamla dammsugare. Sen blev det en snabbdusch och så körde jag ut till Bjuv för att köra lite flyttlass till Annika. Vi körde 2 rundor med lådor & sånt. Sen på kvällen så satt vi på varsin kudde på Annikas golv & pimplade alldeles för mkt vin. Annika hade köpt jordgubbar & vindruvor så det var himla trevligt.

På lördagen var det dax att flytta lite mer saker till Annika. Men innan dess så åkte jag & Erik ner på Söder & shoppade lite. Jag köpte en klänning på Åhlens som jag spanat in länge. Jag hade en jävla tur för det fanns bara 1 kvar och i min storlek så jag var väldigt nöjd med det :)

Efter flyttandet så åkte jag & Annika ut till Ikea för att hon behövde inhandla lite smått till sin lägenhet det slutade på en tusing sådär bara, smarte Annika tyckte att det var bra att ställa sig i självscanningskassan. Bra ju OM man har med sig sitt kort eftersom man bara får betala med kort där. Så det var ju bara att kalla på hjälp & så fick hon betala cash.. haha

Sen promenerade vi in på Väla & käkade på det dära Tacostället som jag aldrig provat. Helt ok mat.. Efter det skulle Annika ha ett mobilt bredband. Vi promenerar in på Telenor där den förvirrade lilla fröken Mårtensson säger till tjejen som jobbar där att hon vill ha ett mobilt bredband med 3. Ojoj, där höll jag på att dö första gången. Sen fick vi förklara att vi var ju på Telenor & att hon då fick ta deras mobila bredband istället. Tur att jag var med för jag fick ju lyssna på allt som Telenor-tjejen sa för Annika slutade lyssna efter att hon sagt sim-kort. Annika själv skyllde på bakfylla ;)

När hon var klar så ville jag kolla om jag skulle kunna få förlänga mitt abonnemang lite tidigare & det fick jag. Så denna lilla skönhet fick följa med mej hem :):):):)



Jag är sååå lycklig över min lilla Iphone(eller den e ju inte så liten men ändå)

När jag fixat klart med det så skulle Annika oxå ha en ny telefon tyckte hon så då fick vi spendera ytterligare en halvtimme på Telenor. Då skulle hon få betala lite men hade återigen glömt bort att hon inte hade ngt kort så då fick mamma Anna betala så länge. Sen körde jag hem Annika & åkte hem. Slut i huvet men jag hade faktiskt kul med henne även om det inte lät så ;)

På kvällen skulle vi ut & käka med Piddas familj. Så vi träffades först på Bishop & sen gick vi till Byblos, en libanesisk restaurang. Vi valde en avsmakningsmeny där vi fick prova c:a 15 olika rätter. Och det var helt underbart gott. Kan verkligen rekommendera den restaurangen.

Igår var stora städardagen här hemma. Skrubbade kyl & hyllor & allt blev skinande rent och väldoftande =)

Något som inte är väldoftande är vår trapp. Vi har fått nya grannar & det stinker fan i trappen av frityrolja & rök & jag vet inte allt. Usch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback