Oxå helgberättelsen =)

Fick gå upp halv 6 i fredags för att köra Pidda till jobb, jag skulle ha frukosten på jobb så jag behövde ju bilen då. När jag kom tillbaka satte jag 11 ägg på kokning & kunde göra mig i ordning i snigeltempo. Willys öppnar ju inte förrän 7.  När jag sen sutade jobba kl 17 så var jag sjuuukt trött. Pidda & Micke kom & hämtade mej & vi åkte ner till Nordsjö färg & enades om den gröna som ni ser i inlägget nedan. 
Slipade lite på det som jag spacklat & sen spelade vi lite Buzz. Sen åkte grabbarna ner till stan & jag slötittade lite på Let´s Dance. Min favorit e ju helt klart Magnus Samuelsson. La mig vid halv 12 & vaknade till när grabbarna ramlade in vid 4.

På lördagen var jag på Väla när de öppnade, var ju tvungen att inhandla Piddas födelsedagspresent, The Macallan 18 årig whisky.


998 pix kostade den lilla flaskan men men vad gör man inte för sin kära? ;) Sen körde jag vidare till K-Rauta där jag köpte roller & maskeringstejp. Hem & började maska & sånt. Sen kunde jag äntligen börja måla. 6 timmar senare var det klart & jag fick hoppa in i duschen fort som fan. Kl 18 skulle vi vara på kalas hos Piddas moster. Där fick jag smaka pilgrimsmusslor för första gången i mitt nästan 27-åriga liv. De smakade ju kanske inte så mkt, märklig konsistens men såsen som vi fick till var kanongod. Och hör & häpna till och med Pidda käkade dom!!
Vid halv 9 begav vi oss hem. Och hemma hos oss var Micke & Mackan. Då blev det lite Buzz igen. Sen gick de ut. Jag kunde väl följt med men jag kände dels att jag druckit för mkt rödvin;) och att det inte e så himla skoj att gå ut med 3 killar som ensam tjej så jag hoppade i bingen istället.

På söndagen fyllde ju Pidda 28 år! Jag gav honom då denna fantastiska whisky + att han & Mathias ska gå på whisky-provning den 26:e mars. Snällt va? Hade egentligen tänkt att bjuda honom på brunch också men eftersom Piddas föräldrar har varit gifta i 35 år idag faktiskt så ville de bjuda oss på Restaurang Tegel i Rydebäck. Där hade de en Söndags buffé med bla dansk fläskestek, potatisgratäng, anka & en massa annat gott. Trevligt som tusan var det.

Sen åkte vi hem & målade lite småmissar sen kollade vi på det nya programmet Whipeout. Alltså jag fattar inte hur det kan vara så roligt & se andra som slår sej. Vi kollade på detta programmet när vi var i USA & vi skrattade så att tårarna sprutade. Så när de började visa reklam på att de skulle visa det i Sverige så blev jag överlycklig =)

Sen var det Beck men eftersom jag sett den så kollade jag på någon film som handlade om en tjej som blev övergiven av sin kille & fick på på ett Wal-Mart varuhus i 6 veckor. Låter kanske inte så roligt men jag tyckte att det var en bra film. Sen la jag mej i sängen & började läsa min nya bok som heter Bitterfittan. En perfekt bok för mej ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback