Okej.....

Då fortsätter jag sådär 2 veckor senare :) Som sagt vi har ju målat om & så och nu är allt klart förutom att sladdarna ska in i kabelrännor eller vad det heter & så ska vi köpa ett nytt soffbord.

En snabbresumé på vad som hänt den senaste tiden då :)

Lillejul:  Jobbade till 7 egentligen men jag stack lite tidigare eftersom vi hade nada att göra. Åkte ut till Rydebäck på den obligatoriska julmiddagen med svärföräldrarna. Mycket trevlig & god julamat :)

Julafton:  Mamma hade lånat en minibuss från sitt jobb så att vi skulle slippa köra i 2 bilar ner till Lund. Jeppe fick äran att köra & det gick så bra så.. Min moster jobbar på Dialysen på sjukhuset och hon skulle sluta 14:30 så vi fick inte komma förrän 16.00. Så där missade man Kalle Anka oxå, för jävligt måste jag säga men men. När vi väl kom ner till Lund så visade sej att min moster var tvungen att jobba över på obestämd tid. Men vi började käka & hon dök upp sen. Vi hade faktiskt roligare i Lund än jag trodde. Brukar inte tycka att det är så kul där.
jag fick fina julklappar pengar, presentkort på Väla & Ikea & lite annat :) Var väl hemma vid 11 typ & var hur trött som helst.

Juldagen:  Var hemma hos pappa kl 3 som vanligt för att fira jul med dom. Fick julklappar där oxå. Pengar, Helsingörskaffe & en sjal/halsduk. Och så klart en chokladkartong från farmor & farfar med ett välapresentkort ;)
Var tvungen att sticka vid 6 typ för jag & Pidda skulle ha ett "litet" galej. Det kom lite mer folk än jag tänkt, de flesta var kompisar till Jesper men jag hade sjukt kul. Sen gick vi ut men det var ju inte så lätt att komma in på ställen eftersom hela Helsingborg verkade vara ute. Vi hamnade iallafall på Tempel & vid 2 tiden så kände jag att jag ville hem. Annika & Anders hade missat sista tåget till Bjuv så vi köpte kebab & så fick de följa med hem till oss & sova på vår soffa :)

Annandagen:  Lite halvbakis åkte jag & Linda ner till stan för att gå på mellandagsrean. Köpte en tröjcape eller ngt & gardiner på Lagerhaus. Sen körde Mathias oss till dårhuset Väla för att jag skulle se om jag kunde fynda några skidbrallor men ikke. Fy faaaan för alla människor som åker till Väla. Hatar det!  Så vi stack därifrån direkt nästan. På kvällen var vi hemma hos mamma  & Håkan och fick en UNDERBAR kalkonmiddag. Det var så satans gott. Massa goda tillbehör, rödkål, brysselkål & gelé & sånt. Blev mätt som fasen. Sen blev det mandelmusslor & en pokerrunda. Mkt trevligt :)

Sen dan efter det alltså den 27:e åkte jag & Johanna ut där & var väl där 5 minuter efter att de öppnat & då var det lite lugnare. Köpte en mest myskläder att ha med till Kläppen & ett par vinterskor som jag oxå skulle ha i Kläppen.

Nu ska jag bara hänga upp lite tvätt & sen ska jag lägga upp lite bilder från Kläppen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback