Borta bra men hemma bäst

I helgen var vi uppe i Hallstahammar för att hälsa på familjen West/Folkesson. Vi kom upp på fredags eftermiddagen & då jobbade Catrin men vi åkte till hennes jobb & sa hej & sen åkte vi hem & lekte lite med världens sötaste Alfons. Vi hade med lite presenter till honom eftersom det varit jul & så har han ju fyllt 2. Vi hade köpt en bilbana, undrar vem som blev gladast Micke eller Alfons ;)

Sen lagade Micke sin smarriga pizza & vi drack lite vin & öl & snackade.

I lördags åkte vi in till Västerås för att Pidda & Micke skulle köpa en whiskey som bara fanns där. Jag köpte en sån där dekorations pinne som jag skulle ha i min vas i hallen & denna fina ring (det var bara jag som tyckte att den var fin dock) :)






Sen gick vi & käkade på en mongolisk restaurang dock så käkade vi thaibuffé. Sen gick vi inom Hemtex så att jag kunde köpa fler kuddar till soffan. Då fick man köpa 2 & betala för 1. Alltså 199:- Men så hittade jag 2 fina ramar oxå som kostade 39:- & då sa hon i kassan att då var det ramarna jag skulle få gratis så jag skulle betala 400 för kuddarna men vänlig som hon var så sa hon att jag kunde få betala 2 ggr så att jag skulle få det billigare, snällt va?

Sen åkte vi tillbaka till Hallsta & jag & Alfons busade lite på hans rum & då kom hans mormor & morfar. Det e bara så att Alfons vägrar säga morfar så han kallar sin morfar för mormor eller Harry haha :)

Sen på kvällen så käkade vi pannbiff & päremos & sen kom Catrins föräldrar tebax med Alfons & sen kom Catrins kusin Thomas, sjukt rolig kille, med en kompis som var sjuukt full men ändå trevlig:) Catrins mamma hade med ett Elvis vin som var JÄTTEgott så det ska jag köpa nästa gång jag e på bolaget.

I går när vi vaknade så hade det kommit massa snö.. Så först körde jag & Alfons med bilbanan & sen gick vi ut i snön. Han koncentrerade sig mest på att äta så mkt snö som möjligt :) Sen gick vi till Lidl med Alfons på pulkan. Skönt med en promenad i det fina vädret.

Sen vid 2 så bestämde vi oss för att köra hemåt. Det gick inte undan precis. Spolarvätskan kom inte pga att en säkring nog gått. Så vi fick köra av lite då & då för att tvätta av rutan. Sen mellan Jönköping & typ Markaryd var det glashalt så vi låg väl i 50-70 på motorvägen. Och då höll på att dö oxå. Bilen började helt plötsligt sladda där mitt på  motorvägen, Pidda styrde ju upp det hela men mitt hjärta stannade ju. Fy fan vad rädd jag blev, där trodde jag minsann att nu dör jag!  Men som tur va så överlevde vi ju :)

När vi sen körde av sista gången för att tvätta rutorna i Örkelljunga så köpte Pidda en säkring. Men så fick han inte ut sen gamla & då läste jag i instruktionsboken att det fanns en liten tång i instrumentpanelen & DÄR fanns massa olika säkringar. Så det var ju synd att vi inte kollade det innan. Men slutet gott allting gott.

Vi kom hem till våra små monster som pep utav bara satan. Men så fort de fått mat & lite klappningar så var det som vanligt igen. Plus att de fick en present, en klösbräda med bollar som de kan leka med som vi fyndade på LIDL för 149:-

Thats my weekend nu ska jag på lunch. Har ju min favvis vecka nu, kvällsveckan =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback