Hi, My name is Jimmy Hoffa

Eftersom jag är fackligt aktiv så kallar Erik mej för Jimmy Hoffa. Jag har inte vetat vem det var förrän nu...

James Riddle "Jimmy" Hoffa, född
14 februari 1913 i Brazil, Indiana, försvunnen 30 juli 1975 (sågs senast i Bloomfield Hills, Michigan), var en amerikansk fackföreningsledare.

Hoffa var en kontroversiell och mäktig förgrundsfigur för fackföreningen Teamsters Union från 1957 till 1971. Efter att ofta ha anklagats för att ha kopplingar till den organiserade brottligheten och den undre världen dömdes slutligen Hoffa till fängelse för manipulering av en jury och bedrägeri. Han avtjänade sitt straff fram till att president Richard Nixon ändrade hans straff efter fyra år.

Den 30 juli 1975, medan Jimmy Hoffa försökte återfå sin makt inom fackföreningen, försvann han mystiskt på parkeringen till restaurangen Machus Red Fox i Bloomfield Hills, en förstad till Detroit i Michigan. Man antog i allmänhet att han hade blivit mördad av maffian, eftersom han vid försvinnandet var på väg till ett möte med Anthony Giacalone (1919-2001), en capo i Detroit-maffian.[1] Hoffas kropp återfanns aldrig och 1983 förklarade man honom officiellt död. I september 2001 kom medieuppgifter om att FBI hade lyckats binda Hoffa till en bil som ska ha körts av hans kollega Charles O'Brien samma dag som Hoffa försvann.

Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Jimmy_Hoffa

Denna bild har jag i en ram på mitt skrivbord som jag fått av Erik


Kommentarer
Postat av: Coach Outlet

I’m still waiting for some interesting thoughts from your side in your next post thanks.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback