Back in business

Jaha då var man tillbaka i den trista vardagen igen :( 3 veckors semester gick fort som fan.

1:a veckan var vi bara hemma & gjorde inte så mkt eller jag städade mest tycker jag. Var himla nöjd med hur fint där var men nu ser det ut som kriget igen :(

Måndagen den 25:e augusti bar det då av till Kastrup. Det blev lite stressigt efter att vi checkat in & gått igenom säkerhetskontrollen så det vara bara att rusa mot gaten. Flygresan var så jävla tråkig att det inte går att beskriva, tittade på What happens in Vegas & en massa serier iallafall. När vi väl kom fram så blev det lite kaos i tullen. De andra fick svara på en massa frågor men eftersom jag & Pidda blandat ihop våra gröna lappar. Så det blev lite rörigt men det löste sig. Vi blev hämtade med en man med en sedan & han hade lite problem med att få in väskorna så några fick vi ha i knät, alltså våra handbagage-väskor.

Lägenheten var jättefin & mysig. Så det var perfekt!  Nu ska jag beskriva vad vi gjort med ett ord : SHOPPAT!! haha...

Nä men vi har mest gått & shoppat men det var ju det som var planen :)  En dag åkte vi till ett jättestort outlet mall & där fanns allt! Såå där försvann några små slantar :)

Vi var faktiskt lite kulturella oxå. Vi var utanför Guggenheim museumet & utanför Metropolitan museumet.  Och sista dagen besökte vi World Trade Center Visitor center. Där hade de en massa foton & filmer & saker som man funnit efter 11/9. Sen hade de 2 väggar fyllda med foton på de som dog. Det var jättejobbigt att gå där inne man hade en konstant klump i halsen.

Jag vill bara åka tillbaka igen. Saknar det redan :) Hade lätt kunnat tänka mej att bara flytta dit om det inte hade varit så förbaskat svårt att få uppehållstillstånd.

Ska jobba lite nu sen ska jag berätta mer :)


Kommentarer
Postat av: Jessica

kan det ha varit woodbury common ni var i? rena rama paradiset ju! jag och en kompis flög dit 4 år i rad och första dagen åkte vi alltid till woodbury och shoppade tills vi inte kunde bära mer.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback