Min snajsiga weekend

Fredag
Direkt efter jobbet åkte jag ner till Impius där mamma skulle ha sin 50-års fest.  Vi var några stycken som kockade lite mat till alla 128 som skulle komma på feste :) 2 ggr fick jag åka till Willys & handla saker som saknades. Vi lagade Gazpaco, sås till köttbullarna, spansk tortilla, andra kalla såser & så pillade vi med lite annat. Var helt slut när vi var klara men jag åkte hem till Linda för vi skulle kolla om det skulle se konstigt ut att locka mitt korta hår men det blev ok så vi bestämde oss för att jag skulle komma till henne på lördan så att hon skulle locka hela manen :)
Åkte hem & käkade sen stupade jag i säng.

Lördag
Gick upp vid 10 & duschade. Håret var lite skitigt. Åkte ut till Väla sen för att träffa Johanna. Vi skulle köpa present till mamma. Det blev ett Efva Attling halsband. Jättefint! Åkte ner till Willys för jag skulle köpa ramar till en liten tävling vi hade planerat till festen.
Hem & fixade med ramarna. Fixade till mej & åkte hem till Linda. Hade bestämt med Jeppe att vi skulle hämta honom 5 i 4 för vi skulle komma tidigare till festen. Men det tog lite längre tid än vi räknat med att locka håret. Så vi hämtade honom typ kvart över istället. Och satan vad sur han var. Han är ju inte precis van vid att få vänta på folk eftersom han alltid är så förbaskat sen. Så det surade han över i bilen. haha...  Väl på plats var det bara att byta från pumpsen till tofflor & på med förklädet. Vi fixade med allt möjligt & sen kom gästerna & då sprang jag fram & tillbaka. Kom på att vi glömt att ställa fram alla kycklingspett så de fick jag kasta ner i formar snabbt som sören.
Maten var jättegod & festen var verkligen lyckad. Jag & Jeppe höll tal. Jeppe hade inte förberett ngt utan pratade direkt från hjärtat & det var så fint att jag fick tårar i ögonen & mamma grät.


Söndag
Mådde väl inte helt 100 när jag vaknade men men... Självförvållat som det så fint heter :)  Låg på soffan & kollade på The Hills marathonen som dom visade på MTV. I love The Hills.  Sen var jag tvungen att åka ner till restaurangen & hjälpa till & städa. Ångest! Men det tog inte så lång tid. Sen åkte jag & Pidda & handlade lite mat. Hem igen & ryggläge på soffan. Kollade på det nya programmet med Gordon Ramsey. Blev besviken som fan. Han ska ju vara elak :)  Sen såg vi Mamma Mia filmen & den var helt ok. Har ju sett musikalen 2 ggr. En gåmg i London & en gång i GBG. Somnade gott sen & sov länge idag. Jobbar ju kväll så då e det najs med sov- morgon :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

1000 tack för all hjälp Anna.du är Guld värd. ni hade ordnat det så bra med era lekar, tal (snyft så rörande) Jag lovar att hjälpa dig nästa gång du nollar eller till nåt annat stort kalas vad det nu må vara. kram/mamma

2008-10-06 @ 20:51:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback