En helg utöver det vanliga....

Fredag:
Stack från jobb lite innan. Åkte med Linda ner till stan där vi träffade hennes kompis Helene. Vi gick runt i en massa affärer & kollade. Sen satte vi oss i Norra Hamnen & tog ett glas vin. Himla trevligt :)
Sen gick vi tillbaks upp på Kullagatan ett tag, men jag & Linda blev sugna på kaffe. Så vi satte oss på Mezo. Vid 6 kom Jeppe & hämtade mej & vi traskade bort till Jacob Hansens hus där vi var bjudna på 18-års fest hos min kusin. Jättekul & se honom. Händer ju inte allt för ofta. Vi var med i en quiz om Niklas. Jesper hade 10 rätt av 10 möjliga. Så han vann 200 pix. Kul för honom :)  Vid 8 gick jag från festen för jag hade lite andra plans.. Träffade Nina & co & vi turade lite på de nya sundsbussarna. Jättekul & intressanta diskussioner ;) Fick bege mej hemåt ganska tidigt eftersom vi hade match på lördan.

Lördag:

Upp 8:30 duschade & bort till klubben & samlade ihop matchkläderna. Sen var det samling 9:90. Vi åkte ut till Lerberget. Loosade med 6-2. Jävligt spännande. Nej!
Hem som fan, eller inom pappa först för att låna några öl :) Sen hem som fan & fixa till sej.

Halv 4 hämtade Mackan mej sen började resan upp mot Metropolen Sölvesborg. När vi kom fram blev det ett kärt återseende av Malin! Som vi saknat henne. De hade en underbart fin lägenhet. Och sen bjöd Malin på en alldeles delikat 3 rätters, fast den 3:e rätten åt vi aldrig :) Efter det satt vi & pimplade diverse alkoholhaltiga drycker.  Sen var det dax för utgång. Vi blev hämtade i värsta partybussen. Och den tog oss till Karlshamn & Harrys. Mycket kul ställe. Vi dansade så att svetten rann. Längesen jag gjorde det. Harrys stängde kl 2 & vi gick till Toms Corner & köpte vars en kebab. Den smakade sådär & de hade verkligen inte snålat med vitlökssåsen. Mackan fick ingen sås alls. Sen somnade vi på en liten madrass vid 4.

Söndag:
Alla var uppe & studsade vid halv 9. Och vi va lite törstiga men inte bakis faktiskt. Vi traskade ner till Ica & inhandlade varsin dricka & jag fyndade ett par glajjor för 149 pix.  Sen promenerade vi runt i Sölves & tittade på omgivningarna och fotade en massa:) Jättefint där. Vi gick ner till Glass & Sillabåten för där hade de jättegod mat tydligen men de öppnade inte förrens 11 så vi gick lite till & hämtade Daniel & hans bror med sambo.
När båten öppnade så åt vi stekt sill med potatismos & lingon. Riktigt gott! Som efterrätt blev det mjukglass.
Där satt vi ett bra tag & tittade på alla knepiga gubbar som finns i Sölves. Fy fan vad vi skratta. Mackan skrata så att hon höll på att spy.. Sen körde vi hem mot Helsingborg igen. Somnade ett litet tag i bilen.
Kollade Sundsvall-Djurgården. Så trist match så jag somnade i halvlek. Sen vaknade jag till när matchen var slut. 0-0 jävla skit.  Men jag gick in i sängen igen & sov till 8. sen hämtade Pidda mat. Käkade & la mig vid 10 igen..
Var sååå jävla trött =)


Detta var min helg in i minsta detalj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback