2 veckor sen sist..

Hoppsan :) Har inte riktigt haft tid att blogga. Så nu ska jag berätta i korta drag vad som hänt  de senaste veckorna då :)

Förra söndagen fick jag en liten idé om att vi kanske skulle möblera om i vardagsrummet så vi flyttade soffan för att se hur det skulle se ut & det blev bra. Sen kom vi ju på att då måste vi måla om eftersom vi var tvungna att flytta tv:n & allt annat. Men vi tänkte väl vänta med det. Men så kom jag ju på den "smarta" idén att provmåla med färgen som vi hade i köket. Det var bara det att jag målade på ett ställe som inte gick att täcka med nåt annat, typ tavla eller så.  Och eftersom vi ska ha fest på juldagen så var det ju bara att sätta igång & måla & spackla 70 000 hål som vi hade. 

Så jag köpte färg vitt & svart. De vita väggarna fick jag måla 3(!!) gånger men så går det när man köper budget färg :)
Målade i 3 dagar eftersom spacklet var tvunget att torka lite. Annika kom till mej varje dag efter jobb & hjälpte till så det gick ju lite bättre. Pidda har ju inte kunnat måla eftersom han jobbade till 21.   Så nu är det färdigmålat & Pidda har varit på Ikea & inhandlat en ny tv-bänk. Och allt är uppe på väggarna så idag kan vi äntligen få lite ordning där hemma :)

Fortsätter snart den fruktansvärt intressanta historian om mina 2 veckor av bloggtorka =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback