Skadad gamling & husmor-Anna

I fredags ringde min farmor & sa att min gammel-farmor som e 86 år ramlat & låg på sjukhus. Inte så skojjigt precis. Tanten e så envis & ska tvunget gå & handla själv & släpa hem allt på rullatorn fast vi sagt att vi gärna hjälper henne. Iallafall så ramlade hon i fredags & har fått en fraktur på axeln & på höften.

Stackars lilla Farmor Lisa, vi åkte upp till henne igår & hälsa på & jisses vad ynklig hon va. Så nu sa jag till henne att hon får fan inte gå & handla mer!  Dom på sjukan hade sagt att nu ska de kontakta kommunen så att hon får hjälp. Stackars den damen som ska va hemma hos henne. Som sagt så e tanten såå envis, hon e dessutom sjukt pedant. Man kan typ spegla sej i hennes parkett.

När vi varit på sjukhuset åkte jag hem & skala en massa potatis & sen rullade jag köttbullar till höger & vänster. Det mest imponerande va att jag gjorde såses själv, asså ingen pås-sås. Fy tusan vilken husmor jag e! haha...

Sen vid halv elva fick jag för mej att jag ändå skulle hänga upp andra gardiner i köket, fast att jag ändå snart ska byta till julgardinerna. Ja jäklar vad aktiv jag va igår ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback